i en annan värld.

jag gick förbi honom i leksaksaffären. mimmi gick bakom mig, och vi visste båda vem han var och vad han betydde för oss. jag höll masken, låtsades som om han var vem som helst. men plötsligt, så lyfter han på armen för att få kontakten med mig som går med blicken i golvet.
 hej säger han, fast inte på svenska då. vi börjar prata med varandra, och han nämner hur perfekta och söta han och vanessa är tillsammans, och jag höll bara med - för jag tyckte det då. vi pratar ett tag, mimmi tittar förbryllat på mig. sen fortsätter jag med att säga att, jaa ni är verkligen perfekta, helt fantastiska tillsammans. då vänder han attityden, som om han helt plötsligt hatade henne. han blir dryg och får en ursäkt att gå iväg. jag säger till honom att jag tyckte han såg för underbart fin ut på oscarsgalan, och han visar bara busskortet som om han måste iväg.
sen försvann han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0