VAXHOLMSPOLIS IN ACTION

stod på konsum igår när mobilen vibrerar till musiken från V som sjunger till lågornas sken. Moster Hannah står det på skärmen. jag svarar och moster undrar vad det är som har hänt vi färjelägret. och vad hade hänt?
tove, nelly och jag springer ner till färjelägret där en polishelikopter cirkulerar ovanför en av färjorna som ligger några meter från land. på fastlandet, vaxholm, står det två polisbilar. när färjan lägger till kliver ingen mindre än vaxholms kändaste polisbrutta av, Ann-sofie. en annan polis kliver på färjan och pekar på bilar som får åka av. kvar när bilarna åkt, ser man en silvrig volvo, men vars registreringplåt jag lagt på minnet, och fyra poliser  står vid en man som lagt sina händer på bilens tak, the bad boy.
poliserna kör på en av polisbilarna och sätter skurken i bilen och kör av färjan.
polisbilen stannar fem meter från mig, nelly och tove. Jag har min moster i tele och berättar händelseförloppet.
vad skurken gjort vet jag inte. men det kommer säkert ut. vaxholm är ju trots allt skvallerstaden. men vi var där. glöm inte det.

Kommentarer
Postat av: Emma

Håll mig uppdaterad!

2009-02-04 @ 16:47:10
Postat av: KAJSAHERSELF

Emma:

I will!

2009-02-04 @ 18:17:19
URL: http://hulkenglass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0