"en riktig författare berättar aldrig hemligheterna bakom sitt mästerverk"

det är oftast många saker som snurrar där inne, i min lilla hjärna. frågor och funderingar, tankar. en sak som snurrat där inne i tankekarusellen och som funnits ett tag i tankeballongen är hur vissa människor kan ha sån bra fantasi. kanske är det inte fantasi, bara saker ur deras erfarenheter. som sådana människor som kommer på filmer, böcker eller TV-program. som Gossip Girl, Angel, Veronica Mars eller CSI. Böcker som Twilight och Harry Potter. Det finns hundratusen andra böcker och filmer, om inte mer. Men hur kan författarna och skaparna  komma på handlingarna, händelserna och allt det andra som gör programmen, filmerna och böckerna så bra? ligger det i sängen långt in på nätterna och spånar på veckans nästa avsnitt eller bokens nästa kapitel? eller har de bara konsten att improvisera?
jag vet inte. men skulle gärna vilja veta. men jag tror att de precis som trollkarlarna inte berättar hemligheterna bakom deras trick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0