Lev livet som du lär!

Jag har tänkt mycket på det där senaste tiden. Föräldrar och människor för övrigt ska leva som de lär. Man ska inte säga till sina barn att det inte bra att röka eller dricka - om man själv gör det.

Självklart kan man som förälder inte vilja att ens barn gör samma misstag som man själv har gjort - men man kan inte leva på andras upplevelser. Man måste få uppleva saker själv, pröva på saker, för man lever bara en gång (vad man vet.) Det hör till livet. För hur kul är det att se tillbaka till sina år som tonåring och inse att man har levt på saker som andra har upplevt och gjort? Det misstaget ska jag inte göra, vad det nu än kostar. Jag ska uppleva det som livet tillåter och leva livet ut i fullo! Kul som satan ska jag ha!

Så till alla er där ute: Lev som ni lär och upplev saker själva!
Carpe diem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0