finns det något värre

På TV:n visades Harry Potter och den flammande bägaren. scenen där Harry sitter vid vattnet med Neville och Ron tillsammans med Hermione och Ginny är på väg ner till dem. så frågar jag min mor som ligger i soffan, vad är det du kollar på? min första tanke var att det var någon dålig svensk film på SVT 1 som visades mellan mellandagarna. mamma svarar att det är Harry Potter. först tror jag att hon driver, men det slår mig snart att det verkligen är det som min mor utger sig för att kolla på.
det är inte det som chockerar mig. när rollfigurerna börjar konversera med varandra upptäcker jag att rösterna är översatta till svenska. hemska fula svenska röster.

dåliga svenska översättningar. finns det något värre? och hemska röster till fantastiskt bra filmer? vad är det för något?
vart är våran värld påväg egentligen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0