ideal-födelsedag

solen skiner på den lille ön idag. man gör grannarna skratta och prata, medans barnen runt runt springer. sommaren rär på väg, ingen kan förneka det.

morse regnade det. jag vaknade till gråmulen himmel och såg hur det regnade ute. varför kunde det inte fortsätta regna? jag älskar regn. jag fyller ju år på hösten och det finns inget bättre än att det regnar på min födelsedag.

alla har ju ideal-födelsedagen med sommar och sol, jordgubbstårta och blommor. nästan alla jag känner fyller år på våren eller sommaren. men inte jag nej. jag föddes på hösten. visst suger det att alla fyller år före en. kommer ihåg att alla hade moppe när jag fortfarande fick gå. nu kommer alla att  bli 18 när jag fortfarande är 17... fan!

menmen! det finns fördelar. som tillexempel att jag kommer få barnbidrag i sommar när alla 16- åringar inte får det, för då är jag fortfarande ett "barn" i försäkringkassans ögon. HAHAH! in your face! det finns fler.. ojojoj, som när ni fyller 40 är jag fortfarande 39... haha. ni kommer alltid vara äldre än jag.

så min ideal-födelsedag är  inte som alla andras, för jag har lärt mig att jag inte kan få sommar och sol på min födelsedag. nej det bästa är regn, rusk, tända ljus, smörgåstårta och kladdkaka. så ska en perfek födelsedag vara, i mina ögon.



ytterligare ett tecken på att jag har paintskills!

Kommentarer
Postat av: sanna

Du är bäst på att rita i paint! :)



Då är det posetvivt att jag är ½ år yngre än dig! :) Så när tove blir 40 så är vi 39! :D <33

2009-05-10 @ 15:18:40
URL: http://sannatillstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0