Det är najs ska bort.

Jag har på senaste tiden börjat säga "det är najs" alldeles för mycket. Ett slut måste inträffa.

Det finns ett halsband för hundar. Varje gång hunden skäller skväller det upp vatten i nästan på hunden, vilket leder till att hunden inser att varje gång han skäller så blir det obehagligt. I följd ska detta leda till att hunden slutar skälla.

Om jag får ett hårt slag på min högra arm varje gång jag säger "det är najs", så kommer min hjärna att koppla meningen "det är najs" med smärta - vilket leder till att jag kommer sluta. Hjärnan kommer där med sortera bort meningen och jag kommer inte använda den mer!

Varje gång jag säger "det är najs" så slå mig på armen.
Hårt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0