Dagens sånt-här-får-mig-att-lacka-satan!

Till att börja med. Hata är ett starkt ord, alldeles för starkt i vissa sammanhang. Så istället kommer jag använda mig av ordet, "ogillar".

Jag ogillar starkt folk som alltid ska vara lite värre eller lite bättre.
Om man berättar något, tillexempel, för en person, så ska vissa aaalltid komma med något, som sagt, värre eller bättre. Visst, ibland är det väl okej att visa smiter in med en kommentar om något de själva har upplevt, men vissa gör det hela tiden.
Ni kanske inte förstår. Låt mig måla upp en scen för er.

Person ett : Jag har gått ner 4 kg!
Person två: Jaså, jag har gått ner 6! (NU VAR DET SÅ ATT JAG HAR GJORT NÅGOT JAG ÄR STOLT ÖVER OCH BRYR MIG ÄRLIGT TALAT INTE OM VAD DU NU HAR GJORT.)


Person ett: Jag fick VG på provet!
Person två: Okej, jag fick MVG. (HADE JAG VELAT VETA HADE JAG FRÅGAT!)


Dåliga exempel, men ni förstår kanske konceptet. Sånt här lackar jag sönder på. Irriterande människor som alltid lyckas få in sig själva i sammanhanget. Var glad för alla andra istället, världen kretsar inte kring dig UTAN KRING SOLEN!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0