Vampyrens märke.

Alla vet vid det här laget att jag är TOTALT EMOT twilights syn på vampyrer. Jag <3 real vampires don't sparkle.

Så har min fina mamma köpt en bok till mig. Vampyrens märke heter den, handlar typ om Zoey som går i High school,jobbiga föräldrar, populär, är tillsammans med skolans snyggaste kille and so on. En värld där vampyrer lever helt öppet.

MEN! Här kommer Men:et ni väntat på. I boken behöver man inte bli biten för att bli vampyr (?),  utan det kommer en "spårare" till skolan som letar efter elever som har ett speciellt anlag i sitt DNA (blivande vampyrer). Sedan ger han märket, som består av en måne i pannan, på eleven så att alla vet att man är vampyr. Självklart blir Zoey det, så hon måste bege sig till Nattens hus, typ skola för vampyrer, "där man fysiskt förändras till vampyr under några år. Om man klarar förändringen. Alla gör inte det, kroppen kan också stöta bort den. Och då dör man."

En helt annan slags vampyr syn, men wtf, jag ger den ett försök! Den är faktiskt inte så tokig som man tror ;D





Kommentarer
Postat av: sanna

Lilla emilia är inne på 3:dje boken nu. hon gillar dem! :)

2010-05-09 @ 13:20:44
URL: http://sannatillstrom.blogg.se/
Postat av: midi

LOVA ATT LÄSA ALLA! JAG ÄR TYP BESATT! GAAAH <3

2010-05-19 @ 14:34:03

Kommentera inlägget här:

Du kallar dig:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser)

Din blogg:

Dina rader:

Trackback
RSS 2.0